IRAN skickar nu försonliga signaler i den upptrappade konflikten med USA.
–Vi har beslutat oss för mer konsultationer och samarbete för hela regionens säkerhet, säger Irans president Hassan Rohani efter ett möte med Qatars emir Tamim bin Hamad Al-Thani.
Emiren, som är på sitt första officiella besök i Iran, är mer specifik:
– Vi har enats om att den enda lösningen på dessa kriser är nedtrappning från alla sidor, och dialog.
Båda sidor har avfyrat projektiler i konflikten, som ställts på sin spets sedan USA dödat den iranske toppmilitären Qassem Soleimani.
Iran har i samband med detta av misstag skjutit ned ett trafikplan. En demonstration efter nedskjutningen ledde i helgen till kaotiska scener i Teheran, och säkerheten rapporteras ha skärpts i den iranska huvudstaden.
